Selasa, Januari 11, 2011

11.1.11

11.1.11...cantik tarikh ni...selama dunia ni wujud sampai kiamat,ada sehari jak tarikh ni..xkan ada lg..hehe...

xda yg special pn tarikh ni selain drpd birthday siti nurhaliza,birthday anak buah aku n terciptanya blog bestie aku linda yang sekian lama aku tunggu..lama giler nak tunggu blog dia siap..orang dah tinggal kat banglo dia masih merangkak nak kuar dr gua...hihi...tp org ckp,xpa..pelan2 jer..kan kita belajar merangkak dulu then baru lah boleh belajar berjalan..lepas berjalan,baru kita belajar berlari plak...lebih kurang gitu lah klu korang nak andaikan apa2 yang korang nak buat something new dalam hidup..xboleh trus nak jd master..

tiba-tiba aku teringat entry yang ada dalam blog lama aku yang tajuknya 'hidup ini perjuangan' lebih kurang gitu lah...ya..mmg klu nak cakap, sepanjang korang hidup ni,mmg korang sentiasa berjuang...berjuang nak hidup hari-hari..berjuang nak perfomance more better every day...byk kalau aku nak ckp apa yg kita perjuangkan setiap hari dalam hidup ni..

dalam konteks hidup aku....setiap hari aku berjuang untuk:

1)menjadi anak yang baik untuk mak bapak aku..yes and yes...dalam byk2 perjuangan yang aku buat,berjuang kearah menjadi anak yang baik mmg sangat mempengaruhi hidup aku..sebab, aku bukan anak yang baik mcm korang..aku xsopan..aku xsantun..aku cakap xlembut...aku kasar..aku kuat melawan..and,degil ialah perkataan yang selalu keluar dr mulut mak bapak aku..hihi...ya,setiap hari aku berjuang untuk merubahnya...tp aku rasa mcm xkan berubah je..hahaha...klu dah jd darah daging,mmg susah lah..tp aku percaya,1 day,akan ada perkara yang boleh buat mak bapak aku bangga dengan aku even aku xjd anak contoh untuk diorang..sbb aku rasa,abg sulung aku kot yang jd anak contoh sebab semua orang cakap dia baik...macik-macik aku,anak buah aku,kazen-kazen aku,even kwn-kwn aku pn ckp abg sulung aku baik..wahahahaha...baik lah sgt..korang xnmpk lg kepala setan dia...:)

2)menjadi kawan yang baik kepada kawan-kawan aku..bunyinya memang agak menggelikan tekak,tp aku tetap nak cakap jugak..memang setiap hari aku berjuang untuk menjadi kwn yang selalu boleh diharapkan oleh kwn-kwn aku...aku xkesah lah xbyk kwn..yg pntg kwn-kwn aku yang ada skrg ni akan kekal smpai mati...hope so..setiap hari aku sentiasa nak dengar cerita kwn-kwn aku..setiap hari aku nak ada dekat dengan dorg..setiap hari aku nak spend time dengan dorg..tp aku rasa perjuangan kearah ini mmg sukar n hampir mustahil untuk aku lakukan..sebab,masing-masing dah besar panjang..dah ada jalan hidup masing-masing...ada matlamat yang hendak di tuju...ada impian yang hendak di capai..jd,yang penting masing-masing dapat hidup dengan baik,dah cukup....aku xperlu ada setiap hari..(*_*)aku xboleh nak fikir bila smpai masa  kwn-kwn baik aku dah kawen...

3)mencari nafkah(bunyik mcm lah aku yang mencari nafkah untuk family aku)...tp ya...aku berjuang untuk mencati nafkah yang boleh aku buat untuk mengisi perut keluarga aku..biarpun gaji yang aku dapat tiap bulan sangat ciput untuk aku menemberang,tp setiap hari aku mmg berjuang untuk mendapatkan yang terbaek untuk family aku..mak aku cakp,xpa..pelan-pelan..kita hidup ni bukan terus nak tinggi ke langit..kena mula dr mula...yes..mak aku faham..(tp tiap bulan suruh aku byr bil...waaaa...gaji aku nak buat taik gigi pn xlepas...)tp xpa...kan 1st td aku ckp aku berjuang nak jd anak yang baik..klu byr bil tu jd ukuran kepada anak yang baik,aku sanggup...waaaaaaaaa

4)yang last...melupakan dia yang entah di mana(linda jgn tanya...ko tau kan aku xkan jwb)..huhu..perempuan bro...mana2 pn msti ada sangkut dgn hati n perasaan..tp aku x nak jiwang sgt sbb aku xpndai nak jiwang-jiwang ni.tp ya...ya...mmg setiap hari aku berjuang untuk melupakan 'dia' sbb aku percaya pada takdir tuhan..sentiasa ada yang terbaek untuk aku..aku pernah janji 'dia yang pertama,dia yang akan jd terakhir' tp melihatkan keadaan skrg,aku xyakin hal ini akan berlaku..kalau dulu,mgkin aku masih boleh berharap even kami lost contact dalam masa yang lama sbb aku yakin dalam hatinya mmg ada aku sorang je..xkan ada orang lain...aku yakin n sangat yakin.tp skrg keyakinan aku makin lama makin pudar sbb....aku xtau..tu pasal aku tulis setiap hari aku berjuang untuk lupakan dia..n the fact is...smpai skrg aku masih xdpt lupakan dia..mungkin tuhan nak tunjuk how to appreciate someone yang mati-mati syg kau tp ko sia-siakan dia mcm xda nilai pada kau...tp, bg aku..mana pn dia skrg,aku sentiasa hrp yg terbaek untuk dia sbb lelaki yang terlalu baik mcm dia mmg bkn untuk perempuan yang xseberapa nak baik mcm aku ni.muda-mudahan he can find someone who can love him more than what can i give...hope so...

itu je lah perjuangan aku...sbnrnya byk aku perjuangkan...tp telalu bersifat peribadi untuk aku ceritakan...open mmg open..tp xlah aku nak cerita yg dalam-dalam plak...bkn sifat mak tau..(^_^)


~setiap hari jugak berjuang untuk sentiasa tersenyum~

p/s : setiap hari berjuang nak kuruskan badan tp mcm xda harapan je ni...hehe

babai....semoga perjuangan korang xsia-sia...


7 ulasan:

  1. sal blog ak tu.."better late than sorry beb"hehe
    ko jgn riso la sal pjuangan mu yg ke-2..sbb ak rsa sdh trcapai dari dulu lg..trust me!!luv u
    hahha..n psal da last pjuangan..i'll never ask u beb..bcoz i knew it...kih3

    BalasPadam
  2. yes...yg pntg ada org bilang...
    hehe..btul bah yg ke-2 tu sdh tercapai???yes..akhirnya...
    hehe..yg last 2,byk lg kot ko xtau..

    hihi..

    BalasPadam
  3. hehe..yaka?ala..clap la ak kan..
    xpa la..ak xmo pksa2 ni..bb islam xngajr org tuk pksa2 kan..i know..u'll tell me later soon or late..its ok..at least i know!!!~~

    BalasPadam
  4. err,pa ya mo dikomen...huhu...ko la jg lin...hidup lina...haha (pa kaitan ar?)...apa2 pn,stp org da pjuangn...aq pn da jg...so,bjuang la slagi hayat msh ada...

    BalasPadam
  5. inndaa:hehehe..u will never know bebeh..lets it be my secret for the whole life..hihi
    mus:Lya..kita berjuang mcm ari ni..berjuang untuk terus menahan sakit...wakakaka

    BalasPadam
  6. wakakakakakak..locoknya yg ke-4 tuh..pewit cebekkk..sapa ka dia yg d maksudkan?????mcm kamu rahsia2...hahaha...

    BalasPadam

kau cakap lah