Selasa, Januari 18, 2011

MANUSIA MERANCANG

AKHIRNYA TUHAN JUA YANG MENENTUKAN

apa-apa pun yang jd dalam dunia ni, mmg tuhan yang tentukan bagaimana iya akhirnya...bagaimana taf nya kita merancang, if god say no, it will be no...

time ni mmg emosi aku agak goyah skit..asyik2 keluar air mata...ufh..tersangat lah emo..sukar untuk menerima kegagalan yang kita tau harapan untuk menang lagi besar..when dis things happen to u, i'm sure u know how suck my fellings rite now..

so upset...so much...(tears fall again)..its oke bila kekecewaan ni cuma aku yg rasa..aku boleh kecewa sorang..boleh patah hati sorang..but, when ur family involved in dat, its more dissapointed..when ur dream not come tru, feel like u want to die..like kak reny said 'mcm mau bunuh diri'..so suck...

aku kecewa...sangat kecewa bila keputusan tidak menyebelahi aku..menangis like no more days for me..kepala sangat sakit, mata bengkak, hidung sangat pedih...so bad kan???i'm never feel like dat even when my granny died years ago..b'coz, aku rasa kekecewaan paling teruk dlm dunia ni is when ur kesayangan pergi meninggalkan ko and never come back to ur world..but,apa yang aku rasa kemarin n rite now, its more then apa yang aku rasa when my granny died..solat aku xtenteram...doa aku xbetul...mcm menyalahkan takdir..ufh...sangat berdosa..tp, ya...i cannot hide it...i'm a tough person..i'm strong..dat the fakta yang selalu org keliling aku tell me...even baru kenal, org tetap akan ckp benda ni..tp, i'm a human...a gurl..a women..how tough pn, air mata tetap milik perempuan.tuhan ciptakan aku dengan kerapuhan hati yang sangat fragile sbnrnya...

but, di sebalik semua ini, aku tahu ada sinar yang lg cerah d masa akan datang..apa-apa yang jadi tuhan sediakan hikmah d belakangnya...mcm titti ckp, 'setiap pelangi yang kita minta,mesti tuhan bg hujan dulu'..i'm realize dat..disebalik kekecewaan ni, aku ada orang-orang yang sangat sayang aku sbnrnya...yg kongsi kekecewaan ini bersama..aku x hadapinya sorang2..ini hikmah yang aku dpt..tuhan sangat pemurah...sangat mengasihani...di turunkan kekecewaan untuk aku supaya aku sedar yang banyak orang akan support aku bila aku kecewa...yang menunjukkan kasih sayang mereka terhadap aku..

and, disebalik semua ini aku sedar, rezeki tuhan itu luas..banyak..ada d mana-mana...cuma kita ni manusia yang tidak berusaha cukup untuk kearahnya..klu pun usaha itu kita rasa sudah cukup, tetapi rezeki itu belum datang, aku ingt ustaz harun din pernah cakap, ada sesuatu yang tidak betul dalam usaha kita...ya...aku belum layak untuk menjadi seorang guru yang ikhlas mungkin..aku belum boleh menjadi seorang guru yang mampu mencurahkan segalanya untuk anak bangsa...waktu itu belum tiba tuhan cakap...

muda-mudahan tuhan kuatkan hati aku dr terpesong dan berfikir yang bukan-bukan...amin..
sangat berterima kasih kepada semua yang telah meminjamkan semangat untuk aku, sudi menghabiskan kredit untuk memujuk hati yg sedang lara,sudi menaip kata-kata semangat d fb untuk aku jdkan penguat hati...thanks so much..cebek will come back soon..lina akan tetap seperti dulu..

5 ulasan:

  1. i like dis spirit !!!!..ini la cebe kami yg sbenar..hee..gud girl bek..no worry, allah hear ur word...amin.....=)

    BalasPadam
  2. tetap sedih n kecewa..tp klu dugaan ni pn aku xboleh handle dgn baik,aku rasa akan dtg lg besar dugaan yg aku dpt..

    BalasPadam
  3. whoaa. aku jadi top pla cni kan na. btw, redha seja. insyaAllah lau kita redha, pasti ada yg lebih baik menanti kita :) so, chill out. kita masi muda la. hahaha

    BalasPadam
  4. iya...ko jd org vip ni...hehe..
    redha sdh aku ni ti...
    ya...kita masih muda..so...enjoyyyyyyyyy...hahaha

    BalasPadam
  5. u can doit lina...go..go cayyokk...

    BalasPadam

kau cakap lah