Sabtu, Januari 22, 2011

untuk kau

berada di dalam ofis pada hari sabtu yang kebanyakannya semua orang cuti memang perkara paling membebalkan dlm dunia...nasib baik esok aku cuti..kalau x,aku dah rasa nak g jabatan buruh minta gubal undang2 majikan xboleh suka ati adjust time keja...dah lah gaji ciput...nak byr bil pn xlepas..

ouchhh...giler ko membebel mcm orang tengah rapping(bapak aku cakap org yang rapping 2 xlayak jd penyanyi..lg bagus jd penceramah..ada faedah)...aku x tau nak buat apa dalam ofis ni..boring giler tapir...nak cari keja lain,dah byk g interview, suma xda jwpn..apa kriteria dorg nak sbnrnya???aku paling xboleh blah klu letak iklan jwtn kosong dlm mana2..xkira lah internet ke,surat kbr ke,fb ke,apa2 lah yg berkaitan eletronik ni,mesti letak nak experience 5 taun, 3 taun, 10 taun..giler apa...nasib aku xjmpa lg yg nak experience 25 taun..aku hempuk karang org yg letak iklan tu..jd org2 mcm aku ni, yg baru abis study, nak pengalaman apa???ko minta pengalaman rebut bas ke, sapa plg tahan lama hadap laptop ka, sapa yg boleh tidur lama ka, sapa byk pengalaman mkn meggi ke,bdk2 abis grade mcm aku ni boleh la..nescaya resume kitorang penuh dgn pengalaman gini..x caya,cube try..

oke...klu aku nak luahkan rasa xpuas ati kat sini, mmg xckup kolum lah aku nak taip...skru jari aku pn boleh tercabut sbb byk sangat yg xpuas ati...

entry kali ni aku nak tujukan khas untuk bestie aku dayah...

weh beb, esok ko dah nak g melangkah ke 1 stage yg lagi tinggi..serius aku sedih sbb xdpt melangkah sama dgn kau....tp mcm aku ckp dlm entry lps,aku redha dgn ketentuan tuhan terhadap rezeki aku..dalam byk2 manusia, ko antara yang di pilih tuhan untuk menjadi pendidik..ko kena percaya bahawa ini semua sebab tuhan letak kepercayaan atas kepala kau untuk menjadikan umat manusia ni lebih berakal...

ko baca entry ni,ko xpyh nak emo sbb aku on x emo dah...

aku tau dlm ko gembira2 dpt tawaran masa depan ni, ko sedih gak sebab aku xdpt kan??ehehe...ko kn sejati lah beb...tp xpa, mcm aku ckp ari 2 yg ko dtg rumah, tuhan xnak aku g semenanjung lg..tu psl aku xdpt..-__-

beb, mengajar tu senang...ko boleh je ajar bdk2 tu alif ba ta,wahid isnani salasa an so on so on...pas 2,ko boleh je biar bdk-bdk tu faham...klu xfhm,ko boleh je terangkan sampai diorang fhm...memang keja cikgu kan mengajar...hari-hari ko akan lalui benda sama..gaji ko tetap riban2 gak...keja pas 3 bulan nnt, ko boleh dah kuarkan 1 lg avanza..teheee...

tp beb, aku xmau ko jd pengajar, aku mau ko jd pendidik...klu setakat mengajar, baik kementerian ambik je sapa-sapa untuk jd cikgu..xpyh ada skil sebab mengajar ni sama je mcm aku ajar ko pakai selendang...ajar ko pin,lilit then siap..tugas aku menagajar dah abis...tanggungjawab untuk menampakkan selendang tu cantik kat muka ko,kemas,tu tanggungjawab ko dah...aku xboleh nak lebih2 sebab tugas aku mengajar ko jer...

beza klu aku didik kau, aku akan pastikan ko tahu nak pilih selendang yang mana yang cantik,aku akan pastikan ko pndai nak padankan selendang dengan baju yang ko pakai,aku kena pastikan keronsang ko cantik untuk di padankan dengan selendang,pas 2,aku kena perhatikan gak ko selalu bila time ko pakai selendang sebab aku xnak lah apa yang aku didik ko selama ni xda guna...2-3 kali pakai selandang oke..last2 ko giveup sebab pakai selendang ni leceh...

contoh aku ni memang jauh lah klu nak di padankan dengan situasi ko jd cekgu nnt...tp ko kena pandai related benda ni dengan alam pendidikan ko nnt...maksud aku, ko jangan niat nak mengajar bdk2 tu je...ko kena didik diorang beb...ajar 1 2 3, alif ba ta, wahid isnani salasa then ko biar g2 je...bila exam,gagal ke lulus xpyh pedulik sebab tanggungjawab ko 2k mengajar dah selesai..mengajar mcm mana pun,gaji tetap dpt..ko kena didik diorang...ko kena pastikan dorang tau kegunaan 1 2 3 tu bkn setakat nombor...alif ba ta bkn sekadar tulisan jawi, wahid isnani salasa bkn hanya bahasa arab..ko kena pastikan bdk2 ko nnt fhm sampai lubuk hati mereka tentang ilmu...supaya apa yang ko dah berikan kepada mereka,xkan hanya menjadi bahan untuk di bawa time exam je..ko kena didik diorang untuk memastikan ilmu ini bkn sekadar di buku...ianya kena di kongsi dan harus di perkembangkan...

banyak sangat dah aku membebel....hehehe
oke ni last...

beb, ko kena jaga diri baik2 time kat sana..biarpun jarak maktab ko ngn sandakan ni sejengkal je, tp aku yakin peratus untuk kita selalu hang out sangant tipis...ko kena berani...jangan ada istilah 'kena berkawan' p mana2..umur dah nak masuk 24 beb..xkan keyakinan diri tu xda lg??aku tau ko kuat...ko tabah...zaman tunggu2 kwn dah lama berlalu beb..bkn mcm zmn kita skolah menengah dulu...ni zaman ko kena push diri ko biar apa pun jadi..yakin untuk bersuara...bkn dgn aku je ko berani nak mengamuk...kena yakin untuk mengeluarkan pendapat..jgn hanya bangga dengan kehebatan orang lain..sudah sampai masanya ko bangga dengan diri kau sendiri...

oke beb,
gud luck mana pn ko berada...
doa untuk ko xpernah hilang dr bibir aku..

p/s : entry ni bkn entry jeles...tak....tak....entry ni untuk kau lebih yakin dengan diri kau...entry ni sebagai pembakar semangat ko untuk meneruskan kehidupan tanpa aku d sisi...wakakakaka

babai...

3 ulasan:

  1. haha..yo yo dgr tu daya..wat Penat cebe bebel jak klu ko xamik pedulik bebelannya ni..kih3..
    push to the limit ok!!..daya u can do it ..kunun
    bek..xpyh la temankan aku p pjbt klu gitu..bkan zaman mo mnta kwn sdh ko bilang kan..haa,tp d ko yg ofer mo kwnkan..jd jmpa nnt p pjbt hahahaa

    BalasPadam
  2. siok lah kamu saling jdi pembakar semangat....
    day do the best....btul ckap c cebe' 2 kalo mengajar mmg senang tp untuk men jadi seorg pendidik terlalu byk cabaran dan dugaan...
    aku pun tgh praktikal d smk n terlalu byk cabaran yang aku lalui walaupun bru 2 minggu....
    day's.... do the best for u future....
    aza....aza.....chaiyo.....chaiyo....fighting

    BalasPadam

kau cakap lah